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Prabal Gurung Pre-Fall 2015

For his Pre-Fall 2015 collection, Prabal Gurung innovates. Used to present very feminine and high-end collections, this fall will bring some changes. Taking inspiration from the Korean artist Lee Ufan exhibition in Versailles last June, Gurung introduces a collection of 40 silhouettes that includes a wide variety of designs.

Innovation is double for next season. First, he asserts himself wanting to design some clothes easier to wear. The main goal is to create pieces that can be worn daily, more casual yet elegant. Like these kimono-style jacket with polka dots, red flares pants or tops with colourful and graphic prints. Beside, one of Gurung’s signatures, namely evening gowns, are obviously part of the collection with transparency, floral patterns and bright colours.

The second innovation, equally significant but less visible, is the collaboration initiated between the designer himself and Nepalese craftsmen. Having been raised in Nepal, Gurung returns to his roots to acquirer some savoir-faire. The result: some mohair coats that completely change with the usual fluid fabrics used by the designer. Stay now tuned to see how these innovations go.

See the rest of the collection:

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Pour sa pré-collection 2015, Prabal Gurung innove. Habitué des collections très féminines et très haut de gamme, il introduit l’automne prochain sous le signe du changement. S’inspirant de l’exposition du coréen Lee Ufan à Versailles en juin dernier, Gurung nous propose une collection de 40 silhouettes comprenant une large variété de pièces.

L’innovation est double pour la saison prochaine. Tout d’abord, il affirme lui-même vouloir faire des vêtements plus faciles à porter. L’objectif est de créer des pièces pouvant être portées quotidiennement, être plus casual tout en restant élégante. On note ainsi une veste à l’apparence d’un kimono avec des pois, des pantalons flares, des imprimés graphiques colorés et très modernes. A côté de cela, les robes de soirées signatures de Prabal Gurung nous sont également présentées avec des effets de transparence, des motifs floraux ou des couleurs fortes.
La seconde innovation présente, tout aussi notable mais moins visible, est la collaboration entamée entre le designer et des artisans népalais pour la réalisation de certaines pièces. Ayant été élevé au Népal, Gurung se retourne vers ses origines pour en tirer le savoir-faire. L’utilisation de mohair dénote ainsi avec l’habitude du créateur de travailler des matières plus fluides. Il reste maintenant à suivre l’évolution de ces nouveaux élans.

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